måndag 11 oktober 2010

Förhandling pågår...

Vill bara meddela alla läsare att jag lever...
Jag förstår att ni undrar då jag inte skrivit här på en dryg vecka.
Just nu pågår förhandlingar både på kommunal nivå och länsnivå, om poster i styrelser och nämnder.
Moderaterna i Vimmerby har ett medlemsmöte den 26 oktober, vi hoppas vara klara med förhandlingarna tills dess.
I november tillträder nya fullmäktige och i december väljs olika politiker in på sina poster.
Vi får se vad utfallet av alla förhandlingar blir.

5 kommentarer:

  1. Hur går förhandlingarna? De måste väl vara klara snart?

    SvaraRadera
  2. Vad anser du om besparingarna som ska göras inom kommunen inom Barn och Ungdom? Det får mig att rysa varje gång jag läser tidningen. Man börjar spara i fel ände, satsa på barnen och man får det tillbaka tusenfalt! Att dra in resurser i skola och social ist för att sätta in resurserna så tidigt som möjligt kommer straffa många barn och i slutändan även Vimmer by som kommun. Hoppas på dig även inom dessa frågor! MVH David

    SvaraRadera
  3. Förhandlingarna är klara. Återstår för partierna att besätta posterna. Tror det blir en presskonferens från gruppledarna inom kort.

    SvaraRadera
  4. Betr. besparingarna inom barnomsorgen är min ståndpunkt att man ska spara "så långt ifrån kunden som möjligt". Dock, jag är inte 100 %insatt i frågorna ännu, jag tillträder inte förrän efter årsskiftet och har inget politiskt inflytande i vare sig BUN eller KS. Jag lovar en sak: jag ska sätta mig in i frågorna efter bästa förmåga och har ovan beskriven grundinställning med mig.

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas du kommer jobba hårt även för barnen när du tillträder och grundinställningen låter sund. Det behövs många olika kompetenser inom skolan-inte bara lärare. Nu läser man om bristande kunskaper i kommunens skolor, många med underkända betyg, polisnyttartiklar, fritidshem med alldeles för många barn och för få vuxna, integrationssvårigheter, barn som inte får de resurser de enligt skollag har rätt till och kommunens besked är att spara in ytterligare på dessa barn?
    Har personvalskryssat dig för att jag tror att du kan göra mkt nytta i kommunen, gör det även i skol- och barnfrågor!
    Kör hårt/David

    SvaraRadera