fredag 1 oktober 2010

Tre månader - sedan växling...

Nu har jag tre månader på mig att sortera allt, och göra mig klar för nya jobbet som kommunalråd i Vimmerby.
Roxx-gruppen i Vimmerby kommer att få nya ägare vid årsskiftet, och verksamheterna i Björkbacken ska ledas av en ny VD, min hustru Helene.
Detta för att jag till 110 procent ska kunna ägna mig åt arbetet som kommunstyrelsens ordförande i Vimmerby kommun.
De här tre månaderna blir en hektisk tid; jag är fortfarande avlönad av mina bolag och måste klara jobbet där i första hand.
Men man kan ändå inte undgå att få förslag på möten och annat från föreningar och organisationer. Jag avböjer dock de flesta just nu för att fokusera och få ned alla bollar.
Några undantag gör jag; bland annat för möten med kommunchefen och givetvis för alla möten i partiet.
Jag kommer dock att ha ett öppet ledarskap; blogg på kommunens hemsida, en öppen mailadress och jag kommer att uppmuntra alla att skriva (hellre brev än telefonsamtal av tidsskäl) från ungdomar till pensionärer.
Jag kommer att prioritera information och kommunikation till allmänheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar