onsdag 17 februari 2010

Nu har jag skrivit på!

Ja, nu tar livet en annan väg.
Igår skrev jag min namnteckning på kandidatförsäkran för moderaterna och är därmed tillgänglig på moderaternas lista till Vimmerby kommunfullmäktige.
För sisådär 25 år sedan bevakade jag samma (nja, inte riktigt samma...) fullmäktige som journalist. I nära 15 år skrev politiska referat från Vimmerby, Oskarshamn, Hultsfred, Västervik och även från landsstinget i både borgerlig och socialdemokratisk press och när den perioden var slut tyckte jag det var rätt skönt. Efter alla år som anställd startade jag företag och har idag drygt 35 års erfarenhet av både anställning och entreprenörsskap.
Ur det perspektiv jag skaffat mig dessa år är nya moderaternas program och politik det jag tror ger det bästa samhället att leva i.
År 2010 är ett vägskäl i livet för mig, mycket kommer att hända. Jag har som entreprenör startat och drivit, som mest, 16 bolag samtidigt och succesivt kortat ned antalet.
Detta år kommer att innebära att jag avvecklar mitt ägande i Roxx-gruppen i en förhoppningsvis lyckad generationsväxling till ett gäng hungriga ungdomar, idag alla medarbetare i företagsgruppen. Jag kommer att ha kvar Björkbackens Karaktärshotell som jag driver tillsammans med min fru Helene, för att skapa mer tid för politiskt engagemang.
Mitt hjärta klappar så oerhört mycket för Vimmerby. Ju mer jag arbetat med Karaktärshotellet och Vimmerbys historia, ju mer energi har jag fått att få göra mera lokalt.
Att som politiker få skapa idéer och vara med och påverka till en positiv utveckling är något jag ser fram emot.
Med bibehållen ödmjukhet tror jag ändå jag kan tillföra en hel del.
Några idéer finns det redan...

2 kommentarer:

  1. Toppen Micael! Varmt välkommen - med en gång känns valrörelsen 2010 så mycket roligare och spännande! / Magnus

    SvaraRadera
  2. Tack Magnus, nu ser jag fram emot kommande valprocesser i partiet. Nog kommer det att bli ett spännande år!

    SvaraRadera