lördag 20 februari 2010

Officiellt startskott idag!

Ja, nu blev det officiellt. Vimmerby Tidning publicerade idag att jag ställer upp i kommunvalet.
För att anknyta till OS - Startskottet har gått!
Folk undrar säkert hur jag ska hinna med, och jag vill i det sammanhanget deklarera att det är kommunpolitiken jag satsar på, inte landsting eller riksdag.
För egen del är planen att göra ett generationsskifte på Roxx kommande nyår, både vad avser ägande som VD-roll, och det är mycket jobb som försvinner för mig i och med att jag slutar där.
Två affärsområdeschefer i Daniel Svensson och Jakob Andersson finns redan på Roxx och driver mycket själva redan idag. Mer ska det bli, succesivt under året.
Björkbacken driver jag tillsammans med min fru Helene så vi är två där och det förenklar det hela.
Jag tycker det är viktigt att deklarera ståndpunkter.
Jag vill vara rak och tydlig, självklart kompromissvillig och flexibel, men tydlig med vad jag tycker och tänker och därför har jag startat den här bloggen. Det är viktigt att ha en åsikt så väljarna kan ta ställning.
Jag kommer att sätta etiketten "MIN ÅSIKT" på viktiga valfrågor framöver, för att läsarna lättare ska kunna hitta.
Sprid gärna adressen www.glennfalk.se bland vänner och bekanta. Det är enklaste sättet att hitta bloggen.
Jag är tacksam för allt stöd jag kan få.
Trevlig lördagskväll alla!

2 kommentarer:

  1. Välkommen till politiken och ser fram emot att möta dig i talarstolen.

    SvaraRadera
  2. Tack. Vi lär säkert mötas i en och annan fråga.

    SvaraRadera