måndag 15 februari 2010

Till lag-SM nästa år.

Söndagens DM-pimpeltävling på Hulingen var avgörande; jag låg på fjärde plats i DM-serien och behövde fiska bra för att ta mig upp på pallplats och en plats till SM nästa år.
Nu gick det inte, tyvärr. Föret var ett av de värsta; vatten 10 centimeter, därefter 30-40 cm snö - det var höga knäuppdragningar och ett steg i taget och efter 20 meter fick man stanna. Jag gick 1 km, orkade helt enkelt inte mer och även de unga seniorerna fick problem - många blev sittande i snön.
Tyvärr räckte det inte för att komma till den bästa fiskeplatsen.
Laget gick dock som vanligt bra och nästa år bär det iväg till SM i lag på Mälaren i herrveteranklassen, representerande Kalmar län.
Eftersom jag kvalificerade mig i fjol bär det av till SM i Sälen 20 mars, jag får ändå vara nöjd.
På lördag är det Smålandsmästerskap på Helgasjön i Nässjö. En utmaning!

2 kommentarer:

  1. Var inte föret samma för alla deltagare? :)

    SvaraRadera
  2. Jo, men alla har inte samma kondis...tyvärr. Min är i sämsta laget för detta före, som i helgen blir ännu värre. Får nog hoppa över Smålandsmästerskapet om det ska komma 30 cm snö till lördag, som de säger...

    SvaraRadera