torsdag 18 februari 2010

Vimmerby ska jämföras

Det kom ett brev från Planerings- och utvecklingskontoret i Vimmerby till företaget häromdagen.
Avdelningen ville förvarna oss företagare om att Sveriges kommuner och landsting ska genomföra ett jämförelseprojekt mellan Hultsfred, Högsby, Torsås, Uppvidinge, Vimmerby och Åtvidabergs kommuner, och att vi snart skulle få ta del av en enkät i ämnet.
Det som ska jämföras är näringslivsarbetet.
Bakgrunden är givetvis att Vimmerby kommun, under Carl-Axel Centerstigs ledning, helt tappat näringslivsarbetet och förtroendet är skrotat.
Det åligger nu Alliansen att återupprätta dialogen och förtroendet.
I slutet av juni, mitt i högsommarens valrörelse, kommer slutrapporten.
Jag återkommer med kommentarer men hoppas också, innan dess, ha gett besked om de recept jag förespråkar.

2 kommentarer:

  1. Vad är det som gjort att förtroendet för Vimmerby kommun minskat hos företagarna? Kommunen har väl alltid gynnat företagsamheten. Undersökningen måste vara riggad. Det är ju borgerlig majoritet i kommunen, och jag har aldrig (M, C, Fp, Kd) hört någon som är emot fri företagsamhet

    SvaraRadera
  2. ...ska försöka få vetskap om vad som är fel när jag väl sitter där i fullmäktigesalen, om nu väljarna vill det. Men jag har mina aningar...

    SvaraRadera