tisdag 14 september 2010

Brev från Reinfeldt till Vimmerbyborna

Idag släpper jag in en gästskribent på bloggen. Det är statsminister Fredrik Reinfeldt (m) som skriver ett brev till oss i Vimmerby kommun:

STOCKHOLM 14 SEPTEMBER 2010

Hej!

Söndag den 19 september stänger vallokalerna. Då avgör du och alla andra väljare vilka som ska få förtroendet att ta ansvar för Sverige de kommande fyra åren.
Jag vill be om ditt stöd i valet.
För mig är jobben den viktigaste framtidsfrågan. Jag vill att fler människor ska kunna känna stoltheten i att ha ett arbete att gå till. Därför vill jag fortsätta att sänka skatten för vanliga löntagare och ta ansvar för de offentliga finanserna. Den som har hamnat utanför arbetsmarknaden ska alltid få stöd att komma tillbaka. Om det blir mer attraktivt att starta, driva och utveckla företag i Sverige så kan fler få jobb. En röst på Moderaterna är en röst på jobben.
Vår gemensamma välfärd måste fortsätta att utvecklas. Vi ska ha bra skolor och sjukvård i Sverige. Med fler i jobb får vi resurser att nå dit. Jag vill förbättra kvaliteten i den skattefinansierade välfärden. Köerna i sjukvården måste kortas så att alla människor kan få bra vård i tid. Jag nöjer mig inte med mindre än att alla skolor ger varje elev bästa tänkbara start i livet. Därför vill jag fortsätta att prioritera välfärdens verksamheter under de kommande fyra åren.
Kampen mot våld, brott och droger måste fortsätta. Jag har länge varit aktiv i trygghetsfrågor och tänker inte ge mig innan alla brott bekämpas. Tidigare insatser mot ungdomsbrottslighet i dag förebygger allvarlig brottslighet imorgon. Därför vill jag stärka det förebyggande arbetet. Våra satsningar för fler i arbete och bättre skolor är viktiga för att få bukt med brottslighetens grogrund. Sverige ska bli ett tryggare land att växa upp och leva i.
Historiskt har Socialdemokraterna spelat en viktig roll för Sverige. De drev en gång på för många viktiga välfärdsreformer och värnade full sysselsättning. I dag är det annorlunda. De rödgröna har ingen idé om hur de vill ta ansvar för Sverige i framtiden.
I dag är det Moderaterna som står för upp för ansvar, ordning och reda i statsfinanserna och som inte ger sig i kampen för full sysselsättning. Vi är övertygade om att det bara är arbete som kan bygga Sverige starkt. Med din röst i höstens val kan vi få en stark regering och utveckla Sverige till ett föregångsland.
Jag vill gärna fortsätta ta ansvar för Sverige som statsminister, med Anders Borg som min finansminister. Det kan bli möjligt med ditt stöd. Därför ber jag och Moderaterna om din röst i valet.

Med vänliga hälsningar
Fredrik Reinfeldt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar