måndag 6 september 2010

Nej, han ringer inte till polisen mer...

När en pensionär i Vimmerby ser en rattfylla en tidigt morgon på parkeringen vid Allaktivitetshuset, ringer han polisen:
- Man uppmanar oss att hjälpa till, man uppmanar oss att ringa, säger han till mig.
Men denna dag har växeltelefonisten hos polisen vaknat på fel sida. Det finns ingen att skicka, uppger hon med en snäsig och ohövlig attityd.
Rattfylleristen fick åka omkring som han ville, ingen polis kom.
- Jag erinrar mig en annan gång då jag ringde polisen och sa att det var mopedrally i kyrkparken. Inte helle rdå kom dom.
- Nu är jag så förbannad att om det så sker ett mord framför mina ögon så kommer jag inte att kontakt med polisen, aldrig mer!
- Så ohövligt som jag blev bemött när jag ringde bemöter man inte en allmänhet som alltid skött sig och aldrig själva gjort något kriminellt.
Sa han. Frustrerat. Och gick.
Jodå, man får höra en hel del när man träffar folk i egenskap av politiker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar