måndag 20 september 2010

STORT, STORT TACK TILL ALLA!

Moderaterna gör en fantastiskt val i Vimmerby.
Vi går från 6 mandat till 13 och blir därmed största alliansparti i Vimmerby.
Vi har mer än fördubblat antalet mandat.
Jag kan inte nog tacka alla de valarbetare vi haft till vår hjälp:
Först och främst Magnus Gustafsson i Örsåsa, Gullringen. En fantastisk och hängiven politiker med mycket stort engagemang.
Men också alla som stöttat i och utanför den moderata politikerskaran: ingen nämnd och ingen glömd, alla har dragit strå till stacken, lagat affischer, satt upp skyltar, påverkat släkt, vänner och grannar och spridit budskapet.
Alla ni hundratalet sympatisörer som fått mina månadsbrev; som satt upp valaffischer på alla möjliga och omöjliga ställen. Ovärderligt.
Den stora valsegern tillskrivs er. Ett stort och varmt tack från hjärtat.
Nu ska vi samlas i veckan och titta över hur saker och ting ska organiseras.
Moderaterna har 13 (+7) mandat, centern 9 (-4) , kd 3 (-3) och fp 1 (+-0) - det gör 26 mandat och fortsatt borgerligt styre.
På onsdag lär alla personvalsröster ha räknats och då ser vi också tydligt var kryssen har hamnat.
Jag är ödmjuk inför detta, men samtidigt beredd att ta ansvar.
Jag tror väljarna har röstat för förnyelse och förnyelse ska det bli.
Vi ska inte bara skaka hand med varandra i Vimmerby -vi ska kroka arm med varandra, bli tightare, hitta en gemensam vision och skapa en gemensam, framgångsrik kommun vi kan vara stolta över.
För mig är fortfarande jobben det viktigaste.
Och politiker skapar inga jobb. Det gör företagen.
Men politiker kan kratta manegen, skapa förutsättningar, öka viljan och motivationen.
Också välfärdens yttersta operativa del ligger mig varmt om hjärtat. Om vi betalar skatt till välfärdstjänster ska vi också ha dem.
Jag kommer målmedvetet och ödmjukt att bidra till ett starkt ledarteam.
Nu ska Vimmerby framåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar