lördag 11 september 2010

Vimmerby behöver ledarskap

Vimmerby kommun måste förnyas för att klara framtiden.
Alltför mycket sker med stark närsynthet; framförhållning saknas och mycket uppkommer plötsligt.
Ingen kan beskriva tydliga målbilder.
Jag vill att Vimmerbyborna ska veta vart vi är på väg och vilka värden kommunen ska utveckla. Vimmerby behöver närma sig omvärlden samtidigt som vi behåller våra unika egenskaper.
En lösning för vårt torg som överensstämmer med hur andra städer har det, en lösning för våra bostäder för gamla och unga där sjöar och vackra landskap tas tillvara, en lösning för miljö och rekreation med bland annat flera cykelvägar.
Men viktigaste grunden till vår välfärd ligger i vår lokala jobbpolitik.
Jag vill öka kontakterna med företagen, se till att de får återkoppling på sina frågor från kommunens tjänstemän och politiker, förbättra attityden och i grunden se positivt på deras spörsmål.
Jag lever idag under devisen: jag är positiv tills jag får anledning att ändra ståndpunkt.
Det är skillnad mot att vara negativ till allt från början, och att man då ska behöva övertygas för att bli positiv.
Det är samma sak med att sträva till att alla ska bli lika rika, ha lika stora möjligheter, att utveckla vår välfärd.
Motsatsen är att sträva till att alla ska bli lika fattiga (de rödgrönas recept).
Med ett i grunden positivt ledarskap bygger vi nätverk; invånare, föreningsmänniskor och företagare ska vara glada över ett möte med kommunens anställda.
Både före och efter.
Man ska vara stolta över vår administration och vårt lokala ledarskap. Det skapar också glädje och stolthet i kommunorganisationen.
Det är målet jag strävar efter. Med ett kryss för mitt namn på moderaternas valsedel så vill du att krav på sådant ledarskap ska ställas under hela mandatperioden.
Inte bara inför valet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar