måndag 6 september 2010

Kort rapport från torgmöten i lördags

En kort rapport från valmötet på Sevedegatan i Vimmerby i lördags:
- Äldre man arg på polisens ohövliga ton när han ringer och ser en rattfylla.
- Äldre sjukpensionär arg för att han får betala högre procentuell skatt än de som jobbar.
- Arg man för att VIF tror att de ska få kommunal borgen på en ny stor fotbollsarena. "Skriv inte på några kommunala borgen!" Sa han.
- Glad man och kvinna (turister) för att Alliansen leder i opinionsundersökningarna och för att han fick en fin pins där det stod "Rör inte vår statsminister."
- Medelålders kvinna glad för att vi blir flera nya i politiken.
- Äldre kvinna glad för att jag ställer upp och vill att jag ska "röra om i grytan".
- Mobiltelefon ringer och man säger att min skylt är vält på Tuna-vägen. Fixar det.
- Medelålders man hittar inte min skylt i Södra Vi, han vill kolla att den är uppe. Jag lotsar honom.
- Magnus och jag åker runt och spikar upp 7 skyltar i stan med Fredrik på bild, bland annat.
- Och så blev det en kaffetår och snack med alliansvänner denna soliga lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar