onsdag 15 september 2010

Min väg för Vimmerby är den offensiva

Socialdemokraternas kandidat till kommunalrådsposten i Vimmerby, Jan Henriksson, säger i Vimmerby Tidning att han inte tycker man ska lova saker som inte kan hållas.
Man ska vara återhållsam.
Det skulle vara skälet till att Vimmerby är långt ned i företagsrankingen.
Jag skulle vilja säga till Henriksson att ska man arbeta med företagsklimat är leverans A och O.
Men också att lyssna. Även om man inte lyckas infria löften fullt ut, måste man ha mål att arbeta mot.
Ställer företagen frågor vill de ha svar, som politiker måste man återkoppla.
Det är just återkopplingen som brustit, inte att man inte infriat löften.
Det duger inte att säga "vi säger inget så har vi inget sagt".
Mitt val är istället att lyssna in, omforma önskemål till målsättningar och sätta igång arbetet.
Och att fortlöpande återkoppla, ge besked om status, ge besked om hur frågan behandlas - och att den behandlas.
Når vi inte ända fram så är vi ändå på väg. På rätt väg. Åt rätt håll.
Att defensivt säga "lova inget så har vi inget lovat" är inte min väg.
Min väg är den offensiva; sätt mål och börja jobba!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar