söndag 12 september 2010

Utfrågningen på Kröngården

Den politiska utfrågningen av alla sju fullmäktigepartier i Vimmerby i söndags var mycket bra. Kröngårdens ordförande Magnus Karlsson hade ställt samman mycket bra och personliga frågor och jag tror alla som var där var nöjdas över hur bra det blev.
Magnus Karlsson var verkligen engagerad och borde bli en förebild som utfrågare till kommande vals utfrågningar.
Det vi behöver i Vimmerby är kanske ett större debattforum och att folk var lite mer engagerade och ansluter till mötena.
Jag överaskades också över kommunalrådet Per-Åke Svensson (c) stora sångröst. Han stod nära mig och jag fick uppleva skönsång på nära håll, där jag stod mellan honom och också skönsjungande Gudrun Brunegård (kd).
Här kom jag till korta, det ska medges.
I övrigt kändes det som att vi i nya moderaterna var mest konkreta och stod för den bästa lokalpolitiken.

1 kommentar:

  1. Elisabeth Lago Nilsson13 september 2010 kl. 06:56

    Magnus Carlsson borde ABSOLUT bli den nya utfrågaren på Bibliotekets paneldebatter vid valet 2014! Han var verkligen lysande på Kröngården

    SvaraRadera