torsdag 4 mars 2010

Bestämmer du dig innan valet, Jan?

Grattis Jan Henriksson till första platsen på socialdemokraternas kommunfullmäktigelista i Vimmerby. Det är bra att du inte säger nej till RUT- och ROT-avdraget som din partibroder Peter Högberg.
Men du säger inte heller ja, vad jag förstår av artikeln i Vimmerby Tidning idag torsdag. Det är gott om tid till valet Jan, säkert kommer väljarna i Vimmerby att få besked före. Hoppas du ansluter dig till oss som säger ja till alla nya jobb det inneburit.

3 kommentarer:

  1. Hej på dig
    Bara en liten rättning. Jag är för ROT som är ett konjunkturdtöd för att hålls Sverige på fötter under dåliga tider. Jag ser gärna ( som mitt parti) en utbyggnad av det till att även gälla hyresfastigheter. Kan även tänka mig att använda det för en grön och energi omställning

    SvaraRadera
  2. Ingela Nilsson Nachtweij5 mars 2010 kl. 08:26

    Hej på er! Peter, är ni i socialdemokraterna för en satsning på IT i hemmiljö. Det skule kunna skapa många jobb för unga som kanske vågar satsa med stöd av en skattesubvention.

    Instämmer till fullo med Wesiks insändare men inser att det är fler än Mona det är synd om. Nu har ju även lena Micko och Lars Stjenkvist uttalat sitt stöd till RUT. Kongressbeslutet kanske inte var så fantastiskt för S ändå. Alva myrdal som stred för kvinnornas rätt till förvärvsarbete sa samtidigt att det krävs hemhjälp för att kvinnor skall kunna kombinera karriär och familj. Stämmer inte det inom S längre?

    SvaraRadera
  3. Peter, miss av mig, jag har sett på din blog att du är för ROT, men negativ till RUT. Ursäkta mig detta Peter.
    Wesiks ledare är klockren idag, som Ingela skriver. En annan artikel i VT tar upp skattemyndighetens stora arbete med RUT och ger intressanta siffror. (s) stora problem är att de tror att högavlönade använder RUT. Jag tror inte att det är så, skulle vara intressant om man fick den statistiken från skattemyndigheten. De jag känner som använder RUT och har en normal lön gör det för fönsterputsning, varannanveckla-städning, etc. De är alla småbarnsfamiljer.
    Men som Wesik skriver, oavsett vilket - det ger win-win-win och har Alliansens signatur. Det är väl det sista som kanske är problemet för (s)...

    SvaraRadera