torsdag 18 mars 2010

Politisk paus: Pimpel-SM i Sälen i helgen

Bloggredaktören tar en politisk paus i helgen och åker tillsammans med ett 30-tal pimpelentusiaster från Kalmar län buss till pimpel-SM i Sälen.
Politik-snack byts mot fiskesnack och det är precis lika roligt som golfsnack. Ja, ni som är med och tävlar i olika föreningar vet hur det är; full satsning och allt i gott trim.
Tävlingen går på Tisjön, 50 cm is, 20 cm vatten på isen och 30 cm snö på vattnet, så det blir hårda pass både lördag och söndag.
Kommer att få uppleva hur det är att gå i slusch - issörja - men satsar självklart på vinst. (Precis som i valet i höst.)
Kommer jag åt bloggen ska jag rapportera, även om jag vet att det bara är ett fåtal intresserade och därför slutar jag inlägget här.

4 kommentarer:

  1. Är han fågel eller fisk?
    hök eller duva?
    På det må framtiden ruva.
    Nu han simmar/flyger in i politikens värld,
    men nog är han väl ett bättre öde värd?

    SvaraRadera
  2. Hör av dig om du vill att jag ska skriva några inlägg åt dig medan du är borta :)

    Lycka till! Jag ser fram emot en rapportering.

    SvaraRadera
  3. Sitter i fiskebussen sedan kl 5 i morse och prövar att blogga från min Iphone och det går ju bra så länge som det finns nät utmed vägen. Ska försöka skicka ett resultat lördag kväll.

    SvaraRadera
  4. Nej, det gick inte så bra från telefonen. Skakiga vintervägar i fjällen gjorde det svårt att skriva.
    Kan bara konstatera att SM blev misslyckat ur flera aspekter; dåligt före på isen med vatten och snö till låren, kallt och snöblåst på söndagen och ebarmligt dåligt fiske. Fick ta till finlänska mormyskor med larver för att få nån fisk över huvudtaget. Och små var de; 55 aborrar vägde 542 gram på lördagen och på söndagen fick vårt lag ihop 1,6 kg, vinnarna hade 4 kg. Rolig resa som vanligt med alla fiskekompisar och nu ser vi fram emot SM på Mälaren om ett år, där jag åtminstone är med i Kalmar-länslaget i veteranklassen.

    SvaraRadera