onsdag 31 mars 2010

Torget: Vilken misslyckad utredning...

Man får många gånger kämpa ensam. Och det är OK.
Men det är också skönt att se att även andra tänker i samma banor som en själv.
Jag ber er alla läsa Alf Wesiks ledare i Vimmerby Tidning idag där han visar en uppfriskande frustration över att politikerna i fullmäktige inte orkar att det grepp om torget som vimmerbyborna är så förtjänta av.
I åtta (8) långa år har Teknik- och Service misslyckats med detta torg utan konsekvenser för andra än Vimmerbyborna.
Wesik skriver:
"Det är ynkligt att när politikerna i kommunens högst beslutande församling skulle ta beslut om detta sommartorg så var underlaget ebarmligt dåligt. Beslutsunderlaget bestod av en handritad skiss med lite gator, pilar och blomlådor här och där. Till synes gjort på någon kafferast på baksidan av en servett..."
Precis så var det. Jag var där och såg.

Efgter en lång, gigantiskt lång månad på 172 arbetstimmar, åstadkommer man detta.
Även om nu Peter Fjällgård (c) går igång i Rumskulla och öser ur sig försvar för den centerstyrda odugligheten, är det skönt att någon mer än jag ser att politikerna inte kan styra/leda den stora armé av tjänstemän som kunde gjort ett jobb här.

400.000 kronor kommer det att kosta. Vad får vi för det? Kommunen ska ändå betala gatuchef Bosse Palmér och hans grabbar när de ska rusta upp och placera allt på torget, näringslivet ska betala underhållningen och torggubbarna ska väl betala sin plats och sin el.
Skulle inte förvåna mig om det är servettskissen vi får betala 400.000 kronor för till Turist- och Näringslivsbolaget. Man hade ju frånskrivet sig en hel del kostnader i sin offert.

Ilskan kokar snart över hos många Vimmerbybor och till alla er vill jag säga - vill ni ha rejäla tag om torget, ett rejält och bra förslag, finns det bara en politikerna på alla Vimmerbys valsedlar i höst som står upp för det just nu.
Jag.
Sätt kryss för plats 3 på moderaternas lista!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar