måndag 29 mars 2010

Tillgängligt: En privat (m)-kanal rakt in!

Förankring hos mina väljare.
Förankring i Vimmerbybygden.
Allt för att så bra som möjligt kunna medverka till en postiv utveckling i kommunen, en sund ekonomi och en förankrad politik.
Jag vill skapa nytt, förändra, förbättra. Medverka till en förnyelse av den politiska kulturen, av hur stadshuset arbetar, av prioriteringar.
Just därför finns den här bloggen. För alla att skriva i, för alla att kommentera.
Men här kommenterar långt fler än bara moderata väljare, här kommenterar alla och det är mer eller mindre ett diskussionsforum. Så ska det också vara.
En levande debatt, snabb och direkt.

Men är du moderat sympatisör, och vill att just jag ska ta upp en fråga antingen på bloggen här eller i moderata fullmäktigegruppen, då är du välkommen att maila mig.
Skriv ett brev helt enkelt till micael.glennfalk@roxx.se.
Här är förslag på ämnen som jag fått direkt till min mail just från moderata sympatisörer:
- Hur gör vi Vimmerby kommun attraktiv för barnfamiljerna? Våra politiker måste fokusera mer på detta. Ni måste ta upp Vimmerbys attraktionskraft i ett längre perspektiv.
- Varför har Västervik så många "megaaffärer" och Vimmerby knappt någon? Hur kan Biltema och andra stora aktörer gå Vimmerby förbi? Vad har Vimmerby för planer för att få de stora etableringarna hit?
- Varför etablerar man inte en gasmack i Vimmerby när man hade pengar?
- Hur ska man kunna hantera de stora lånen i framtiden?
- Hur väl digitaliserad är man i Vimmerby stadshus? Har hört att man fortfarande valsar runt med OH-apparater och mängder av papper och plastfilmsoverheader. För att inte tala om den urusla hemsidan som man får skäms över...
- Varför sysslar kommunen inte enbart med vård, skola och omsorg och struntar i resten? Varför måste alla politiker se till att får driva saker och ting själva i kommunen?
- Hur kan frågor som torg, fotbollsplaner och annat hanteras så långsamt i Vimmerby kommun?
- Allianssamarbete? Nej, det finns inget i Vimmerby. Centern har aldrig drivit allianssamarbete. Man driver "borgerligt samarbete" enligt gammal modell där det enskilt största partiet bestämmer. Den ende tvärpolitiske man haft är gamle Ingmar Karlsson (c). Och han samarbetade bara när han själv tjänade på det...
- Se till oss äldre, jag har varit vimmerbybo och väljare i över 50 år men tappat tron på de lokala politikerna. Hoppas alla nya kan få fart på kommunpolitiken nu.

Ja, det är bara några av de synpunkter jag får in på min mail och som ger anledning till reflektioner. Är du moderat sympatisör så är du välkommen med ett brev till min mail micael.glennfalk@roxx.se, jag lovar att hantera alla brev som ett brev mellan dig och mig, och lyfta dina frågor helt anonymt.
Breven är ett ovärderligt känselspröt för mig.

2 kommentarer:

  1. För alla att kommentera och skriva i? Om du skall vara trovärdig kan du inte välja att inte publicera inlägg som går emot dig!

    SvaraRadera
  2. Som jag nämner i ett särskilt inlägg; inläggen är öppna i 7 dagar för kommentarer. Därefter hamna de i granskningsfil. Den är jag inte inne i särskilt ofta men då och då. Och då släpper jag loss dem - även om de går mig emot.
    Du får gärna vara anonym, men man behöver ju inte vara särskilt modig när man sitter i en mörk, anonym håla och skjuter med ärtpistol på de som står i ljuset.
    För de som är anonyma krävs det att man är mycket noga med vad man skriver eftersom man inte behöver ta de konsekvenser som en öppen debattdeltagare gör.
    Så du får gärna gå emot mig anonymt i sak, men vill du diskuterar min trovärdighet vill jag att du ger dig tillkänna.

    SvaraRadera