fredag 30 april 2010

Här är mina lokala paroller 1 maj!

Dags för valborgsmässoeldarna att tändas. Det blir att ta med paraply i år.
Och sedan är det första maj.
Här har ni de paroller jag föreslår till tåget i Vimmerby 1 maj!
ETT BÄTTRE
VIMMERBY
- vi måste få ordning på kommunens ekonomi snabbt. Rösta på moderaterna!
BÄSTA ÄLDREBOENDET
I SVERIGE
- vi måste bygga äldreboende som är attraktiva.
VALFRIHET I
BARNOMSORGEN
- barnfamiljer ska kunna välja att vara hemma eller på dagis med olika driftsformer.
TA FRAM DEN PRIVATA
INDUSTRIMARKEN
- det finns 40.000 kvm privat industrimark som kommunen undviker att marknadsföra. Med moderaterna i majoritet är det en prioritering.
FÖRBÄTTRA
FÖRETAGSKLIMATET
- de frusna förbindelserna mellan företagen och kommunen skapar inga jobb. Vi måste få politiker i stadshuset som förstår att sätta värde på de jobbskapande, lokala företagen. Rösta in fler moderater i stadshuset.
STARTA IDÉARBETE
FÖR LANDSBYGDEN
- skolor hotas, service hotas, hela landsbygden hotas. Vi måste sätta oss ned och samarbeta över alla gränser för att klara en bra servicenivå på landsbygden.
SKAPA EN VISION
FÖR VIMMERBY
- vi måste se och planera tio år fram i tiden i Vimmerby. Alltför många brandskårsutryckningar ger felaktiga beslut och har varit till ren skada för Vimmerby och dess utveckling.
(X) KRYSSA MICAEL PÅ
MODERATERNAS VALSEDEL
- ja, jag tror att mitt engagemang kan göra skillnad i Vimmerby kommunfullmäktige och får jag många kryss så får moderaterna många kryss och målet är att få in fler moderaterna i nämnder och styrelser för att kunna göra Vimmerby bättre, mycket bättre.
Inte bara i ord.
Utan på riktigt.
En glad Valborg och ett soligt 1 maj önskar jag alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar