torsdag 29 april 2010

Tips - kolla moderaternas webb-TV

Internet är de moderna valstugorna.
Det är ett fantastiskt medium.
Se bara här hur du som bor i Vimmerby (och annorstädes på landsorten) - långt ifrån storstadsutbudet - lätt kan ta del av en stor del av den information som förr enbart fannms i de medietäta städerna. Webben når alla.
Visserligen kan du det redan nu med TV:ns hjälp se politiska program - men med Internet kan du göra det när du vill; på SVT och TV 4:s webbsidor. Och lyssna, går mycket bra numera i telefon med poddradio.
Majoriteten av denna bloggs läsare sympatiserar säkert med moderaterna.
Till alla er, och även ni andra, vill jag förmedla följande länk:
http://valstugan.moderat.se/?x=foregangslandet
Jo, det är rätt. Den går till moderaternas egna webb-teveprogram som du kan se när det passar dig. 20 minuter långa är avsnitten.
Jag rekommenderar en titt.

En annan bra sida är www.politometern.se - en sammanställning av alla politiska bloggar.
Jag kikar där ibland. Vad jag fann sist var att denna blogg är på 14:e plats i antalet inlägg bland alla moderata bloggare de senaste tre månaderna. Har inte långt kvar till Calle Bildt...
Nåja, i antalet inlägg kan man kanske nå dit, men inte i antalet läsare (ännu) och det är det som räknas. Just nu har denna blogg passerat 6.000 besök och det är jag väldigt stolt över. Roligt att den lockar många.
En del kommentarer kommer också. Kul om det fortsatte. Vill gärna ha kommenterarer på det mesta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar