tisdag 18 maj 2010

Ett engagerat Djursdala

Kommer just från Djursdala där moderaterna i Vimmerby varit på sin dialogturné.
Engagemanget var påtagligt.
Sockenföreningen är nåt väldigt viktigt och jag hoppas att alla mindre tätorter skapar sådana, om de inte redan finns, och att politikerna låter dem få sitt öra.
Intresseorganisationer ska bedriva det vi moderater vill kalla bypolitik.
De ska samla på sig fakta och dokumentation och slåss för sin sak, precis som hela kommunen kämpar för sin sak i region och land.
Viktigt i Djursdala var skolan, barnomsorgen, inflyttningen och - varför saknas det bostäder?
Man har tryck på inflyttning men det finns inga lägenheter för varken äldre eller yngre så villorna blir lediga.
För mig som ny politiker är dialogturnén viktig. Jag får närkontakt och direktinformation.
Jag får pröva mina argument.
Det fanns en hel del att ta med sig från mötet. Jag vill verkligen lyssna och skaffa mig kunskap.
Djursdalaborna var mer än villiga att dela med sig. Bra.
På torsdag är det Vimmerbys tur, bespisningslokalen på Vimarskolan kl 19.00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar