onsdag 12 maj 2010

Nu kommer målbilderna Vimmerby 2021

Jo, vi fick en bra debatt i Tuna igår om glesbygdsfrågor i Vimmerby kommun.
Ett 50-tal var där och lyssnade.
Jag själv fick chans att berätta om moderaternas nya vision och visuella målbilder för Vimmerbys om vi kallar "Vimmerby 2021" - den sträcker sig 10 år fram i tiden och är en tanke som ska gjuta samman Vimmerby kring en målbild.
Vi behöver en sådan målbild för att ge politikerna vägledning i vardagliga beslut.
Min egen teori är att hade Vimmerby haft en sådan målbild hade så många tokiga beslut inte fattats.
Nu finns den där och vi moderater hoppas att både Alliansen och de rödgröna ska se positivt på det vi tillför i debatten.
Vi hoppas givetvis att våra vänner i Alliansen har en samsyn i många frågor.
Jag vet att både Elisabeth Lago-Nilsson (kd) som var med i Tuna, Göran Gustafsson (kd) och även Per-Åke Svensson (c) i grunden tycker så. I många frågor har vi samsyn.
Jag hoppas också att lokaltidningen tar tag i valplattformen för den har flera unika delar.
Själv kommer jag i bloggen framöver ta upp del för del.
Våra målbilder kommer ni att få i ett och samma inlägg inom kort, liksom grunden för det visionsarbete vi vill ska göras.
Resten blir portionerat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar